Enrique was compensated with 163 thousand euros on charges of spying on “Mirror”

Enrique was compensated with 163 thousand euros on charges of spying on “Mirror”

Prince Henry has achieved a historic victory over the British tabloids. High Court judge Timothy Fancourt found it had been proven that MGN Group Media, publisher of the Daily Mirror and Sunday Mirror, had used illegal methods for years to obtain information about the prince’s private life and ordered it to pay compensation of £140,600. 163,000 euros). Specifically, there were 15 articles that the judge considered to have been drafted with information obtained illegally, out of a total of 33 articles that were accepted for trial.

The ruling, announced yesterday, acknowledges that the prince’s phone was hacked to a “modest degree” between 2003 and 2009, a practice that “extended” between 2006 and 2010 to include the group’s newspapers, according to the judge, among which senior managers were aware. “Today is a great day for truth, as well as accountability,” Enrique said in a statement. “This case is not just about illegal wiretapping,” he added. “It is about a systematic practice of illegal and egregious behavior, followed by a cover-up and destruction of evidence.”

The conclusion of the trial is a relief for the prince, who became the first member of the royal family to appear as a witness in court since 1891 and who claimed he had been the victim of defamatory articles throughout the process. n

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *